طرز تهیه ژله خانگی

مواد لازم تهیه ژله خانگی :

آب میوه به دلخواه 475 میلی لیتر به صورت مجزا (یک 125میلی لیتری و یک350 میلی لیتری)

14 گرم پودر ژلاتین

مورد استفاده برای: 6 تا 10 نفر، بسته به نوع قالب (تک نفره)

زمان آمادگی :

15 دقیقه  زمان اضافی: 3 ساعت سرد شدن آماده شدن: 3 ساعت و 15 دقیقه

125 میلی لیتر آب میوه رو در یک کاسه کوچک بریزید. پودر ژلاتین رو روی اون بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا ژلاتین جذب مایع بشه.

350 میلی لیتر بقیه آب میوه رو در مایکروویو و یا توی  یه قابلمه گرم کنید، اما نه جوش. مخلوط  رو با مخلوط ژلاتین مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا تمام ژلاتین حل بشه.

مایع رو توی قالب هایی که انتخاب کردید بریزید ؛ شما می توانید از قالب های سیلیکونی و یا قالب های فلزی و پلاستیکی استفاده کنید. اگر قالب ای نداشته باشید، مخلوط رو توی ظرف 20 یا 23 سانتیمتری بریزید. به مدت 3 ساعت در یخچال قرار بدید تا خنک بشه.

بعد از اینکه بست، ژله رو از قالب ها با یک چاقویی که در امتداد لبه ها می کشید خارج کنید. شما همچنین می توانید قالب ها رو در آب گرم بذارید و ژله رو آزاد کنید. اگر ژله را در یک ظرف قرار دادید، به سادگی به صورت مربع ها برش بزنید و از ظرف  خارج کنیدو سرو کنید.

نکته :

در اینجا ژلاتین زیاد استفاده می شه تا ژله قوی تر به دست بیاد، تا بچه ها  به راحتی بتونن این ژله های کوچیک رو با دستای خودشون بخورن . اگر میخواید برای سرو از لیوان یا پیاله  استفاده کنید، به مقدار مشابه آب میوه از نیمی از مقدار ژلاتین استفاده کنید.

نوش جان

منبع : سایت www.allrecipes.com

هر دستوری که از سایت های معتبر انگلیسی زبان میخواهید رو به تیم ما بگید .

افتخار ماست که سهمی از سفره قشنگتون داشته باشیم .

ایمیل به info@khoosheonline.ir

مدیر سایت
ارسال دیدگاه