طرز تهیه بمب هات چاکلت

مواد مورد نیاز:

شکلات تخته ای یا سکه ای

پودر هات چاکلت

مارشمالو (اختیاری)

شیر

 

طرز تهیه:

برای آماده کردن بمب شکلاتی ابتدا شکلات دلخواه رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب ذوب میکنیم. برای درست کردن این بمب‌ها از قالب گرد سیلیکونی میتونید استفاده کنید که از لوازم قنادی میتونید تهیه کنید.

مقداری از شکلات رو داخل قالب میریزیم و با چرخوندن قالب یا به کمک قلمو دیواره و کف قالب رو کاملا آغشته به شکلات میکنیم.

تا همه جای قالب کاملا با شکلات پوشیده بشه. اگه مقدار شکلاتی که داخل قالب ریختین خیلی زیاد بود در انتها قالب رو کج کنید و شکلات اضافی رو داخل ظرف برگردونید.

قالب رو داخل یخچال قرار بدین تا شکلات کاملا ببنده و بعد از یخچال خارج کنید و مجددا دیواره‌های قالب رو به کمک قلمو کاملا با شکلات پوشش بدین تا شکلات ضخیم‌تر و محکم‌تر بشه و موقع خارج کردن از قالب نشکنه.

بعد از اینکه دیواره ها رو کاملا با شکلات کاور کردین دوباره قالب رو به یخچال انتقال بدین تا شکلات کاملا خودش رو بگیره و ببنده و بعد قالب رو از یخچال بیرون بیارید و کناره های قالب رو از شکلات جدا کنید و از یک سمت به آرومی شکلات رو از قالب خارج کنید. وقتی تمام شکلات ها رو آماده کردین، نوبت وصل کردن دو نیمه شکلات به همدیگست.برای این کار یک بشقاب رو داخل ماکروفر قرار بدین تا گرم بشه و یا اینکه آب جوش رو روی بشقاب بریزین تا گرم بشه و بعد با دستمال پاک کنید. (به جای این کار میتونید یک تابه یا سینی رو روی حرارت بذارین تا گرم بشه و بعد از روی حرارت بردارین و استفاده کنید) و لبه های یک نیم دایره شکلاتی رو روی بشقاب قرار داده و حرکت بدین تا کمی آب بشه

و بعد از بشقاب جدا کنید و داخل اون رو با پودر هات چاکلت و مارشمالو یا مواد دلخواه پر کنید. در این مرحله باید سرعت عمل داشته باشین و تا قبل از بستن شکلات، لبه های نیم دایره بعدی رو روی بشقاب آب کنید و روی نیم دایره پر شده با مواد قرار بدین تا کاملا فیکس بشه.

برای تزیین هم میتونید از انواع ترافل و شکلات های رنگی استفاده کنید.

مدیر سایت