آموزش سس برای وافل و پن کیک صبحانه

وافل و پنکیک میتونن بعنوان صبحانه گزینه ی خوشمزه و ساده ای باشن که خوردنشون با عسل و کره به خودی خود خیلی لذتبخشه اما شما میتونید با اضافه کردن انواع سس بهشون خیلی هیجان انگیزترشون کنید. طرز تهیه ی این سس ها مثل خود وافل و پنکیک خیلی اسونه:

سس بادام زمینی 

2 قاشق غذاخوری شربت ذرت یا عسل یا شیره افرا

1 قاشق غذاخوری کره ی بادام زمینی کرمی

طرزتهیه:مواد رو داخل یک ظرف مخلوط کرده و 10تا20 ثانیه مایکروویو کنید تا زمانی که شروع به حباب زدن بکنه بعد از مایکروویو دربیارید و انقدر هم بزنید تا سس خوشمزتون یکدست و به همین سادگی حاضر بشه (میتونید همین کار رو روی حرارت بن ماری انجام بدید)

مواظب باشید که اگرازشربت افرای واقعی استفاده میکنید مقدارش رو به 2 قاشق چایخوری کاهش بدید،سستون یکدست نمیشه اما همونقدر خوشمزه میشه.

سس توت فرنگی

 

2 پیمانه توت فرنگی خرد شده (یا میوه ی دلخواهتون)

3/1 پیمانه یا 66گرم شکر

3/1 پیمانه آب

2/1 قاشق چایخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت (داخل 2 قاشق ازآب مخلوطش کنید تا حل بشه)

طرزتهیه: داخل یک قابلمه یا شیرجوش متوسط توت فرنگی و شکر و آب رو مخلوط کنید روی حرارت متوسط رو به پایین بعد آب لیمو و نشاسته ذرت حل شده داخل آب رو بهش اضافه کنید و اجازه بدید ریز بجوشه و حرارت رو در صورتی که احساس کردید کم یا زیاده به حدی تنظیم کنید که آروم بجوشه. انقدر هم بزنید تا غلیظ بشه و حالت سسی بگیره که حدود 3 تا 5 دقیقه طول میکشه. بعد میتونید روی وافل یا پنکیکتون بریزید و لذت ببرید.

سس سفید

4 پیمانه شیر

4/3 پیمانه شکر

4/1 پیمانه نشاسته ذرت

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

وانیل بسته به مدل وانیلتون (شکری،پودری خالص؛مایع،دانه وانیل) به میزان لازم

طرزتهیه: شیر رو به جوش بیارید بعد 4/1 پیمانه از شکر رو بهش اضافه کنید و مدام هم بزنید و وانیل و مخلوط نشاسته ذرت و باقی شکر رو بهش اضافه کنید(میتونید نشاسته رو به مقداری از شیر سرد اضافه کنید که راحتتر حل بشه) اگر دوست داشتید سس غلیظ تری داشته باشید نشاسته رو بیشتر کنید.

سس نارگیل

380گرم یا یک قوطی شیرنارگیل شیرین نشده(غلیظ)

3/2 پیمانه کره ی فندق(دستور سنتی این سس با کره ی ماکادمیاست که شما میتونید از کره ی هر مغزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید)

4/1 پیمانه شکر

8/1 قاشق چایخوری نمک

8/1 قاشق چایخوری دارچین

2 عدد زرده تخم مرغ بزرگ

کمی وانیل

طرزتهیه:داخل یک قابلمه متوسط روی حرارت پایین انقدر شیر نارگیل رو با ویسک هم بزنید تا گلوله ای نداشته باشه و یکدست شه بعد کره ی فندق یا هر مغز دیگه ای که دوست دارید رو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا کاملا یکدست بشه و بهش شکر و دارچین و نمک و وانیل رو اضافه کنید  بعد حرارت رو کمی بالا ببرید تا مخلوط شروع به بخار کردن بکنه.

شروع کنید به آرومی یک مقداری از مواد داغ رو روی زرده های تخم مرغ بریزید و مدام هم بزنید تا هم دمای مخلوط بشه (اگر یک جا همه ی مواد داغ رو روی زرده تخم مرغ بریزید میپزه و قابل استفاده نیست) بعد که تخم مرغ به اصطلاح تمپر شد یا دمای اون تنظیم شد به داخل قابلمه برگردونید و حدود 30 ثانیه تا 1 دقیقه هم بزنید وقتی حباب زد سریعا از حرارت برش دارید(البته میتونید روی حرارت پایین اجازه بدید تا کمی غلیظ بشه) بعد روی وافلتون بریزید و ازش لذت ببرید یا میتونید همین سس رو داخل یخچال بذارید و بعنوان پودینگ ازش لذت ببرید.

پی نوشت:برای درست کردن کره ی هر مدل مغزیجاتی که دوست داشتید میتونید پوست مغز مورد نظرتون رو مثل بادام،پسته،فندق و… رو بکنید و مغز رو داخل آسیاب انقدر بزنید تا به بافت کره ای برسه و به همین سادگی آماده ست.

سس بلوبری

1و4/1 پیمانه بلوبری (اگر دوست داشته باشید میتونید از میوه های دیگه ای استفاده کنید)

2/1 پیمانه آب پرتقال

2/1 پیمانه آب

4/1 پیمانه شکر

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت + یک قاشق آب سرد

1 پینچ دارچین

طرزتهیه: داخل قابلمه آب،بلوبری،شکر،دارچین و آب پرتقال رو باهم مخلوط کنید و روی حرارت متوسط رو به پایین بگذارید اگر سس غلیظ دوست دارید آب کمتر بریزید و یا سس رقیق دوست دارید بیشتر بریزید این کاملا سلیقه ایه. حین حرارت دیدن سس از یک قاشق چوبی یا مثل اون استفاده کنید تا تیکه های میوه رو کمی خرد کنید اینجوری سستون تیکه های میوه داخلش داره اما اگر ترجیح میدید سستون یکدست باشه از بلندر برای له کردنش استفاده کنید و بذارید سستون روی حرارت ریزجوش بخوره و گهگاهی هم بزنید و بعد چند دقیقه ترکیب نشاسته و آب سرد رو اضافه کنید و زمانی که غلظت سس براتون مناسب بود از روی حرارت بردارید و از سس خوشمزتون لذت ببرید.

مدیر سایت