پخت کیک در قابلمه!!

شاید یکی از دلایلی که باعث میشود دور درست کردن کیک خانگی را خط بکشید این است که به فر دسترسی ندارید،اما برای این هم راهکاری وجود داردو میتوانید در قابلمه و بدون فر یک کیک قابلمه ای خوشگل و خوشمزه درست کنید.

روش اول:

1-ابتدا مواد کیک را با رعایت نکات لازم برای پف کردن کیک آماده کنید اندازه قابمه باید دو برابرمواد کیک باشدو هم اینکه وسط کیک خوب بپزد.

2-قبل از قرار دادن قابلمه روی حرارت کف آن را خوب چرب کنید و کمی آردپاشی کنید تا کیک به قابلمه نچسبد اما بدنه قابلمه رو چرب نکنیدچون کیکتون گنبدی میشود.

3-یکی از نکات مهم برای پخت کیک در قابلمه این است که حتما باید قابلمه گرم باشد و بعد مواد کیک را داخل آن بریزید.5دقیقه قبل از ریختن مواد کیک زیر قابلمه را با حرارت کم روشن کنید و روی حرارت شعله پخش کن بگذارید و درب قابلمه را ببندید تا خوب داغ شود.

4-خمیر کیک را بطور یکنواخت در قابلمه داغ بریزید و روی در آن را حتما دمی قرار دهید.حرارت گاز را 2دقیقه اول زیاد کنید تا مواد کیک گرم شود و بعد حرارت را ملایم در حد دم گذاشتن برنج یک درجه بیشتر قرار دهیدو حتما از شعله پخش کن استفاده کنید وگرنه ممکن است ته کیک بسوزد.

5-درب قابلمه را در 40دقیقه اول به هیچ وجه باز نکنید تا پف کیک نخوابد بعد از 45دقیقه خلال دندان را وسط کیک بزنید اگر چیزی به آن چسبد یعنی کیک آماده است و گرنه دوباره دمی را روی قابلمه قرار دهید تا کیک بپزد.

توجه:شاید کیک شما یک ساعت و حتی بیشتر طول بکشد بپزد.بستگی به قابلمه شما دارد که چقدر حرارت انتقال میدهد با به میزان حجم مواد کیک و یا شعله گاز وابسته است.

مدیر سایت