آموزش دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

آموزش دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

آموزش دوربین مداربسته برای نصب دوربین یکی از مواردی هست که این روزها بسیار تقاضا دارد زیرا روز به روز کاربران دوربین مداربسته بیشتر و بیشتر می‌شود. در این مقاله از پرشیا سیستم قصد دارم آموزش دوربین مداربسته برای نصب دوربین را مورد بررسی قرار دهیم.

مراحل آموزش دوربین مداربسته برای نصب دوربین

نصب دوربین مداربسته IP و آنالوگ در چندین مرحله مختلف انجام می‌شود. توجه داشته باشید که همه مراحل را به درستی انجام دهید زیرا هرگونه خطا در هر یک از مراحل ممکن است عملکرد دوربین مداربسته را با مشکل مواجه کند. در این قسمت از آموزش دوربین مداربسته مراحل نصب دوربین را برای شما آورده‌ایم. هر کدام از این مراحل به شرح زیر است:

مرحله اول از آموزش دوربین مداربسته: طراحی نقشه نصب دوربین مداربسته

مرحله اول از آموزش دوربین مداربسته برای نصبِ دوربین، طراحی نقشه است. قبل از اینکه اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید باید روی کاغذ نقاطی که می‌خواهید دوربین مداربسته را آنجا نصب کنید، مشخص کنید. از جمله قسمت‌هایی که باید در نقشه برای نصب دوربین مشخص شود می‌توان به پارکینگ، درب ورودی، اتاق برق، راه پله، تاسیسات و موتورخانه اشاره کرد.

مرحله دوم از آموزش دوربین مداربسته: انتخاب بهترین دوربین مداربسته متناسب با نیاز خود

بعد از آنکه نقشه را تهیه کردید و مشخص شد به چند دوربین نیاز دارید، در این قسمت از آموزش دوربین مداربسته به سراغ انتخاب دوربین مداربسته با توجه به ویژگی‌های محیط مورد نظر می‌رویم. متناسب با محیط مورد نظر بهترین دوربین را انتخاب و تهیه کنید. مثلاً اگر از دوربین مداربسته برای نصب در بیرون از ساختمان می‌خواهید استفاده کنید بهتر است دوربین‌های دید در شب را تهیه کنید. با کمک مشاوران پرشیا سیستم می‌توانید بهترین دوربین را باتوجه به محیط مورد نظرتان انتخاب کنید.

مرحله سوم از آموزش دوربین مداربسته: نصب دوربین در بهترین نقطه

در این مرحله از آموزش دوربین مداربسته با پرشیاسیستم (https://www.ddcpersia.com) نوبت به نصب دوربین مداربسته در نقاطی که در نقشه مشخص کردید می‌رسد. به طور معمول دوربین‌های مداربسته را در کنج محیط مورد نظر نصب می‌کنند‌. در هنگام نصب توجه داشته باشید که دوربین در قسمتی نصب شود که دیگران نتوانند به آن دسترسی داشته باشند. بعد از مشخص کردن مکان مناسب با استفاده از دریل دوربین را پیچ کرده و نصب کنید‌. لازم به ذکر است که بعضی از دوربین‌های مداربسته برای تامین برق از آداپتور استفاده می‌کنند. این آداپتور کنار محل نصب دوربین داخل جعبه‌ای قرار دارد. توجه داشته باشید که این مرحله از مهم‌ترین مراحل نصب دوربین مداربسته است که باید دقت لازم را در این مرحله از آموزش دوربین مداربسته داشته باشید.

مرحله چهارم از آموزش دوربین مداربسته: کابل‌کشی و اتصال به منبع تغذیه

در این مرحله با توجه به نوع دوربین یعنی آنالوگ یا IP بودن نوع کابل و منبع تغذیه متفاوت خواهد بود‌.

در دوربین‌های آنالوگ سیم‌کشی نیاز به کابل برق و انتقال داشته در صورتی که دوربین‌های IP به سیم‌کشی نیاز نداشته و به واسطه شبکه تصاویر رل انتقال می‌دهند. در صورتی که می‌خواهید دوربین آنالوگ نصب کنید توصیه می‌کنیم کابل‌های RG59 ، RG6 و RG11 برای متصل شدن به DVR استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید دوربین آی‌پی نصب کنید باید از کابل‌های 6Cat،Cat5، Cat5e برای متصل شدن به دستگاه NVR استفاده کنید.

مرحله پنجم از آموزش دوربین مداربسته: تنظیمات دوربین مداربسته

بعد از اینکه دوربین خود را نصب کردید باید به سراغ تنظیم دوربین مداربسته بروید. در این مرحله مواردی از قبیل انتقال تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل، کامپیوتر و …، تنظیمات تاریخ، زمان، نور و … نیاز به تنظیم دارند. با تنظیم کامل دوربین مداربسته مراحل نصب دوربین به پایان می‌رسد. البته لازم به ذکر است که انجام هر کدام از مراحل بالا نیاز به مهارت دارد. توصیه می‌کنیم برای نصب دوربین مداربسته خود از نصاب‌ دوربین مداربسته کمک بگیرید. اما اگر می‌خواهید آموزش دوربین مداربسته را ببینید و از آن کسب درآمد کنید در ادامه شما را با بازار کار این شغل آشنا می‌کنیم.

بازار کار نصاب دوربین مداربسته

استفاده از دوربین مداربسته یکی از راه‌های افزایش امنیت برای محیط‌های مختلف است که کاربرد آن هر روز بیشتر می‌شود‌. دوربین‌های مداربسته قابل نصب در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و مراکز خرید است و در برخی موارد استفاده از دوربین مداربسته اجباری می‌باشد. با توجه به این موضوع مسلماً تقاضا برای نصب دوربین مداربسته بالا می‌رود پس می‌توان گفت بازار کار خوبی دارد. بی‌تردید یک نصاب ماهر و کاربلد که به طور کامل بر نصب دوربین و تنظیمات آن مسلط است درآمد خوبی از این کار خواهد داشت. پس با آموزش دوربین مداربسته و نحوه نصب آن می‌توانید وارد بازار کار این حرفه شوید و به درآمد خوبی دست یابید‌.

موقعیت‌های شغلی برای نصاب دوربین مداربسته

اگر آموزش دوربین مداربسته را دیده باشید و به طور کامل بر آن مسلط باشید فرصت‌های شغلی مختلفی برای شما وجود دارد که برخی از آن‌ها به قرار زیر است:

  • راه‌اندازی مغازه شخصی برای خود و فعالیت در حوزه نصب دوربین مداربسته
  • می‌توانید در اداره راهنمایی و رانندگی استخدام شوید و کار نصب انواع دوربین‌ها در این اداره را برعهده بگیرید.
  • در نمایندگی‌های دوربین مداربسته استخدام شوید.
  • در مراکز نصب دوربین مداربسته و سیستم‌های امنیتی دیگر استخدام شوید.
  • از پلتفرم‌های مختلف مانند دیوار و شیپور جدب مشتری کنید.
  • از طریق سایت‌های خدمات آنلاین مثل استادکار، آچارباز، آچاره و امدادگران مشتری جذب کنید.
  • از طریق شبکه‌های اجتماعی به جذب مشتری بپردازید.

حال که با روش‌های مختلف کسب درآمد از طریق نصب دوربین مداربسته آشنا شدید و تصمیم به آموزش دوربین مداربسته و نحوه نصب دوربین مداربسته گرفته‌اید حتماً توصیه می‌کنیم از آموزش‌های خوب و کاربردی استفاده کنید. آموزش دوربین مداربسته هم آموزش نصب دوربین مداربسته و هم نحوه تنطیمات دوربین و همچنین اتصال به دستگاه‌های NVR یا DVR  را شامل می‌شود.

درآمد نصاب دوربین مداربسته

همان طور که می‌دانید درآمد هر کسب‌وکار متناسب با دانش و مهارت فرد متغیر است. به عبارتی دانش و مهارت شما در نصب دوربین مداربسته و تنظیمات دوربین و همچنین تجربه شما، تعیین کننده درآمد شما است. مثلاً اگر فقط بتوانید دوربین‌های آنالوگ را نصب کنید مسلماً درآمد شما با فردی که آموزش دوربین مداربسته برای دوربین‌های تحت شبکه را دیده است و قادر به نصب دوربین‌های IP نیز هست متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که دانش و مهارت به تنهایی کافی‌ نیست و برای موفق شدن در این حرفه باید به مواردی چون مهارت مشتری‌مداری، ارتباطات در کار، کیفیت کار، سرعت و دقت در کار و تبلیغات نیز توجه داشته باشید. اما به طور کلی اگر بخواهیم میانگین درآمد یک نصاب دوربین مداربسته را بگوییم تقریباً می‌توان درآمدی در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون در ماه در نظر گرفت.

کلام آخر

در  مقاله آموزش نصب دوربین مداربسته ، مراحل نصب دوربین مداربسته را برای شما بیان کردیم. همان طور که گفتیم اگر دوربین مداربسته تهیه کرده‌اید نصب آن را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. اما اگر به دنبال آموزش نصب دوربین مداربسته برای کسب درآمد هستید نیز اطلاعاتی را در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم.

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم مطالب این قسمت برای شما مفید بوده باشد و به همه سوالات شما در مورد آموزش دوربین مداربسته پاسخ داده باشیم. راستی شما تا به حال دوربین مداربسته نصب کرده‌اید؟ کدام مرحله از نصب دوربین مداربسته سخت‌تر است؟

مدیر سایت