طرز تهیه کلوچه خرمایی

کلوچه خرمایی

مواد لازم کلوچه خرمایی :

خرما: 12 عدد

آرد: یک و نیم لیوان معمولی

روغن جامد: یک چهارم پیمانه

پودر قند یا شکر: یک قاشق غذاخوری

بگینگ پودر: یک قاشق چای خوری

شیر: 6 قاشق غذا خوری

هل ساییده شده یا زیره سیاه ساییده شده برای طعم دادن به خمیر : یک قاشق غذا خوری

زرده ی تخم مرغ برای رنگ دادن به سطح کلوچه ها: به میزان لازم

زمان آماده سازی: 45 دقیقه            زمان انتظار برای پخت: 20 دقیقه            مناسب برای6 نفر

طرز تهیه کلوچه خرمایی :

یک ظرف بردارید و روغن و آرد قنادی را داخل آن بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا روغن به خورد آرد برود. برای این کار حتما لازم نیست از هم زن استفاده کنید، هم می توانید از دست برای هم زدن اسفاده کنید هم از قاشق.حالا بکینگ پودر و پودر شکر را به آن اضافه کرده و هم بزنید. شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و در همین حال مواد را با هم مخلوط کنید .به مدت 5 دقیقه مواد را ورز دهید تا در هنگام درست کردن کلوچه ها حالت بهتری بگیرند. در یک کاسه خرما ها را از پوست جدا کرده و هسته ی ان را در بیاورید. پودر هل یا زیره سیاه را به آن اضافه کنید.

ظرف را به مدت 5 دقیقه روی حرارت بگذارید تا خرما ها نرم شوند. حالا خمیر را به اندازه ی گردو جدا کنید. برای هر یک کلوچه خرمایی به اندازه ی دوتا گردو خمیر لازم است .برای درست کردن کلوچه روش های مختلفی برای پیچاندن آن  وجود دارد. مقداری خرما لای خمیر گذاشته و به سلیقه ی خود بپیچید.

زرده ی تخم مرغ را هم زده و با استفاده از قلم مو روی کلوچه ها بزنید. این کار باعث طلایی شدن کلوچه ها می شود.حالا کلوچه ها را روی سینی بچینید و داخل فری که از قبل گرم شده بوده قرار بدهید. دمای فر را روی 150 درجه قرار داده و 20 دقیقه صبر کنید تا کلوچه ها اماده شوند.

نوش جان

مدیر سایت
ارسال دیدگاه